Tanssikurssit

lavatanssitTanssikurssien käymistä ei vaadita lavatansseissa. Moni on oppinut tanssimaan ystäviltä saatujen ohjeiden avulla, muita tanssijoita katselemalla sekä kuvallisten ja sanallisten ohjeiden tuella. Kurssit ovat kuitenkin monille helpoin tapa oppia tanssimaan, sillä niillä kiinnitetään erityisesti huomioita askeltekniikan omaksumiseen. Kurssien ohjaajilla on aina pätevyys tanssien opettamiseen, kokemusta opettamisesta, suunnitelma kurssin sisällöstä. Lisäksi harjaantunut silmä huomaa  tyypilliset virheet, jolloin ne voidaan heti alussa korjata.

Syksy 2016

Syksyllä 2016 Liedon Nuorisoseurantalolla tanssitaan kahden Lieto-opiston ryhmän voimin. Ensimmäinen kurssi pitää sisällään masurkan, jenkan ja polkan alkeet, joita voit tanssia tanssilavoilla. Saaduilla opeilla on mahdollista aloittaa kansantanssin harrastaminen. Ensimmäisen kurssin jälkeen syksyä jatketaan irkkutanssin alkeilla, joka sisältää irlantilaisen tanssin perusteita, kasvattaen samalla jalkojen lihaskuntoa.

Ryhmät kokoontuvat syksyllä seuraavasti:                                                                      Masurkan, jenkan ja polkan alkeet ma 12.9. – 31.10. kello 19:00-20:15                 Irkkutanssin alkeet alkeet ma 7.11. – 31.10. kello 19:00-20:15                                              Ilmoittautuminen kursseille alkaa sunnuntaina 28.8. kello 12:00.
(ilmoittautuminen alkeisiin)
(ilmoittautuminen irkkutanssiin)

Ryhmien vetäjänä toimii Henna Vuori.